Saturday, April 11, 2009

påskpyssel

Långledig helg. Så skönt. Vi startade helgen med quiz på Babar, vårt lag Albus Angels vann och det resulterade i en vindrickande kväll som blev ganska sen och en väldigt seg start i går... Men långfredagen blev ingen slappardag, vi städade ut hela garaget och förrådet och snart bär det iväg till IKEA för att köpa hyllsystem att sätta in i förrådet och äntligen få lite ordning och reda!

Det är verkligen kanonväder och vi premiärgrillade igår kväll, satt ute och åt halv sju i bara t-shirt i kvällssolen, jippi för värme!









Jag startade denna påskafton med att gå ut och klippa till lite påskris att sätta på bordet och i ris ska man naturligtvis ha ägg. Så jag gjorde tre stycken med lite glamourtema! Jag och min kompis Maria har haft temaägg förr och lite bilder på dem kan man hitta på henns blogg.


Tre ägg, det som syns mest blev bäst. Ett guldägg med ljusgrönt pärlband hamnade visst bakom en fjäder...

2 comments:

Maria said...

jättesnygga ägg. Lite mer stilrena än dom vi gjorde ihop. ;)

Härligt med grilla. vill också! förutom att jag inte har nån grill och inte tycker om att hantera kött.... (men jag äter gärna om nån annan grillar)

Glad påsk på er!

Therése said...

Vilka fina ägg!!
Maria tipsade mig om dem... Efter det att jag sett de ni målat tidigare år i hennes blogg!
Hoppas att allt är bra med er båda!
Kram, Therése