Tuesday, May 6, 2008

Ett blåbär i trädgården

Jag är uppväxt i ett idylliskt villaområde där det satt skyltar med texten ”Barn akta – kör sakta” och där alla vinkade på alla. Precis som området jag numera kallar för hem. Mamma försökte förgäves få mig att vara intresserad över pioner som blommade eller vad någon annan blomma, jag aldrig lärde mig namnet på, luktade. Jag tyckte, och tycker i stort sett nu också, att alla blommor luktar ungefär likadant och visst tyckte jag det var fint i trädgården men jag hade helt enkelt inte intresse för att lära mig alla krångliga namn, jag förstod aldrig vitsen med att kunna det! Tur min kompis AnnaLena var mer intresserad av blommor så min mamma kunde få tjattra växter med henne istället för med mig…

Men nu står jag ju här med egen trädgård och har en massa buskar, träd och blommor jag inte vet vad jag ska göra med eller vad de heter? Jag har tagit kort på några fina träd och buskar så ni får beundra och kanske skriva en kommentar om ni vet namnen…

Svärmor som bor nere på gatan har berättat för mig vad några av dem är men det fastnar inte! Jag måste ha det nedskrivet! Förmodligen får jag skriva skyltar och dunka ner vid varenda buske och träd så jag kan gå och nöta in namn och vad jag ska göra med dem…










Vad är detta?










Den här gula busken sa svärmor vad det var, minns jag? Nope...










Närbild på den gula












Detta ska vara rosor, tror jag... när blommar de?







Tror detta är ett äppelträd...?













Närbild på det eventuella äppelträdet









Ett stort fint träd, är det körsbär?












Närbild på trädets blommor

1 comment:

Unknown said...

Yo! Har du sett förresten att jag skrivit om Pub Crawlen på Mitte und mehr?