Monday, May 5, 2008

fyra nätter senare

Jag skickade ett sms till några vänner i lördags: " livet i hus är bra. jag dricker vin o niclas klipper gräs. fläskfilén ligger på grillen. här kommer vi att trivas!" Och det gör vi verkligen. Det har känts hemma redan från början. Det är så tyst här ute. Fågelkvitter och barn som leker på gatan. Så fridfullt.

Tack alla som hjälpte till med flytten! Trots regn och ingen korvgrillning (p g a regnet) ställde många kära vänner upp och bar möbel efter möbel och låda efter låda. Puss på er! Vi fick i ordning köket samma dag som flytten, d v s torsdag, sen följde badrummet och vardagsrummet på fredagen. Vi hade tänkt att inviga grillen på fredagkväll men det ville sig inte! Vi hade precis packat upp grillen och alla dess delar och världens minsta intruktionspapper så kom det en bil inkörandes på vår gård, det var Tobbe som kom och besökte oss! Han kommer upp tittar på grillen och pekar - Den är skadad där... Jaha, det var bara att packa ner grillen och de miljontals delarna som man skulle satt ihop den med så blev det lax i ugn istället. Det gick bra det med.
På lördag åkte vi till ICA för att byta grillen men då hade den utgått! Kan det bero på att alla var skadade, eller att ingen kunde tyda de otroligt dåliga instruktionerna? Vi stod och funderade en stund och kom fram till att köpa en klotgrill istället, en märkesgrill, nämligen en Weber (kapitalistsvin, Helena!). Och det var det bästa vi nånsin gjort! Enkla bra instruktioner med tydliga bilder och inte miljoner små bitar... Så det blev grillning! *jej* Vi provade också vårt bubbelkar på kvällen och det är trevligt med bubbel!

Igår söndag tog vi en promenad runt Lindome, måste ju lära mig att hitta i min nya hembygd, jag kan ju inte kalla det hemstad... Med flåsande och snörvlande tog vi oss runt och jag hittar numera till stationen!

Jag fick några uppmuntrande svar på mitt sms som jag skickade, min bror svarade: "Ha ha vänta bara. dränering och flagande färg ogräs och kryp. Snart kommer håret att gråna" Visst är han en sann optimist min bror?

1 comment:

Unknown said...

Hej! Hade inte sett att du skrivit mer här, skojigt att läsa hur du har det därute i obygden :). Tror ni kommer trivas ypperligt och hoppas att jag kan komma och hälsa på ofta ofta ofta. Ses på söndag när ni får nya "grannar"!