Sunday, August 23, 2009

vilodag? yeah right!

Men jag ska inte klaga på att ha haft att göra idag! Vi har fått vara ute hela dagen i friska luften och solen har skinit på oss. Vi har äntligen fått tvättat vindskivorna på huset. Vårt hus är HÖGT och vi har fått låna en lift av grannen som vi åkt upp och ner på idag. Eller mest Niclas... jag har utvecklat höjdrädsla på gamla dar och tyckte det var ganska läskigt att åka upp... fast jag var bara uppe hälften av höjden som Niclas var uppe på... Vi passade nämligen på att tvätta fönstrena till vardagsrummet, som knepigt nog inte är öppningsbara och sitter på hööög höjd... Jag tvättade ett fönster (av fyra) sen fick Niclas ta resten. Jag var mest assistent på marken och försökte att inte tänka på vad som skulle hända om liften skulle välta... Nu har vi bara en sida kvar av huset som ska tvättas men det får bli någon gång i veckan eller nästa helg.
Det är lite mysigt att vara ute en söndag och greja i trädgården, speciellt om det är fint väder. Man hör ljud från nästan alla gårdar för de flesta passar på att göra sånt som helt enkelt måste göras när man har hus. Nån klipper gräsmattan, en annan sågar ved och vi tvättar hus... När gud myntade att söndag var vilodag hade han nog hyresrätt...

No comments: