Saturday, August 15, 2009

WOW

Way out west är i stan och har intagit Slottsskogen. Jag velade mig fram och tillbaka i flera veckor om jag skulle gå eller inte men till slut så bestämde jag mig för att gå! Och det känns som ett rätt beslut. Jag har inte satt mig in så mycket i alla band som spelar och då känns det tryggt att ha vänner som Anna-Karin och Helena som lotsar mig fram i band-djungeln. Jag hänger på och blir glad av att vara ute i vimlet tillsammans med två bästiga kompisar! Glasvegas var dock ett av banden jag hade på min korta lista över vad jag ville se och det ville de andra också. De är bra, mycket bra.




Publiken i allsång under Daddy's gone, fantastiskt stämning

Jag gillar festivaler där man när kvällen är slut kan åka hem och lägga sig och sova i sin egen säng. Alltså, jag går inte på många festivaler. Minns knappt vilken som var min senaste...

Vuxenpoängen hägrade då vi mitt under Anthony & Johnsons med Göteborgs Symfoniker konstaterade att en kopp kaffe skulle vara gott, "Det är ju lite kyligt..."



Idag väntar ännu en festivaldag med bl a Lily Allen som blickfång.

No comments: