Saturday, April 19, 2008

En villaägares lördagskväll.

Nu är klockan 20.00 (pip) och BingoLotto börjar på tv4+. Jag har knappat mig dit på vår fina multifjärr och har en lott redo att duttas. Orsak? Jo, man kan ju vinna en massa pengar men ikväll lottar de ut utemöbler och nån grym grill. Det ska jag ringa på. Vinna fina möbler till vår fina altan!

Jag och min sambo har klivit in i den "riktiga" vuxenvärlden genom att köpt oss ett hus på 244 kvadratmeter av mexitegel och tomten är på ca 1800 kvadratmeter. Jösses. Hur ska detta gå? Det är okända marker för mig. Fast jag är uppvuxen i villa så är det ju nåt som mamma och pappa skötte. Jag gjorde ju bara det de sa, hjälpte till att klippa gräset (för de sa det) och andra saker som de bad mig om. Men nu är det JAG, och Niclas så klart, som ska säga om det behövs göras och göra det själva också. Hålla koll på gräset eller ligger inte den där takpannan lite löst?, behöver inte den där busken beskäras? Jag kan ju inget om buskar! Och vi har massor! Men jag längtar också. Det är 12 dagar kvar till inflytt och det kommer bli som Askungens bal.... helt fantastiskt! Vi har en låda med jord också. I den ska vi sätta på potatis.

Sa jag att vi har car port också?

No comments: