Tuesday, April 22, 2008

jag - en bluff?

Nu närmar sig flyttdagen med stormsteg. Så fort jag sticker ut näsan på gården så möts jag av nyfikna grannar som undrar hur det går, om vi packat klart osv. Det kommer kännas väldigt konstigt att flytta från denna underbara gård vi nu bor på och vår fina, fina lägenhet! Vi har så fina grannar här som vi haft mycket roligt med. De årliga kräftskivorna, fredagspuben under den mörka tiden på året, grill - och pokerkvällarna... Idag satt jag ute i solen och njöt av solen och att gräsmattan var klippt för första gången i år. Vi tittade på gräsklippare i helgen (för dit kommer ingen vaktmästare och klipper åt oss) och jag kände mig som en bluff som gick omkring på Hornbachs avdelning för "de som har hus och trädgård". Att helt plötsligt vara en av dem kändes inte på riktigt... tänkte att snart kommer någon peka på oss och ropa - De hör inte hemma här! De bluffar! Men det var det ingen som gjorde... dels för jag tror inte folk gör så och att man får gå på vilken avdelning man vill på Hornbach, husägare eller ej. Men tänk om det ringer på dörren en dag och där står det någon som vill prata med "någon som ansvarar för hushållet" och uppenbarligen inte menar mig...

2 comments:

Unknown said...

bästa namnet på en blogg! jag tror aldrig vi blir oss själva efter den där kvällen med fredrik lindström :) /ak - snart 65 kvm

Unknown said...

Hmmm... känns som om denna blogg kan vara intressant... tur att ni är 10 dagar före så kan ni berätta precis hur det går till att vara husägare ;) Kramar från grannen 169 kvm (+49 i biyta)