Thursday, July 3, 2008

ett till brev på posten

Igår fick jag en avi om ett rekomenderat brev som skulle hämtas på posten. Jag kunde inte komma p åalls vad det var men jag blev glad när jag fick brevet när jag hämtade det idag! Det var nämligen mitt examensbevis från högskolan! Tur man är snabb... jag tog nämligen examen för över ett år sedan... Men det var faktiskt ett mail-fel för att göra en lång historia kort varför det har dröjt så länge innan jag fått det. Men nu har jag papper på att jag har min lärarexamen! Tur min chef trodde på mig när jag var på intervju att jag skulle klara min utbildning (hade inte tagit examen när jag fick jobbet) för jag har hunnit få två löneförhöjningar under tiden jag jobbat, utan att bevisat att jag verkligen är lärare.










Jag jobbar på en förskola och imorgon är sista dagen inför semestern. Vi har fått ett par fina, nyttiga och onyttiga presenter av goa föräldrar bl a blommor, bok, godis, idag fick vi ett fint hjärta i sån svart sten som jag aldrig kommer ihåg vad den heter... Det är kul med presenter!

1 comment:

Unknown said...

GRATTIS till examen! Får vi skåla för i helgen!