Saturday, August 30, 2008

Försvarstal

Solen skiner så jag passar på att tvätta en massa och hänga utomhus. Shite.... som AK sa: vilka pensionärer vi blivit... För bara nåt år sedan hade jag väl inte blivit glad över att få hänga tvätt utomhus heller?

På torkställningen var det hur mycket spindelnät som helst som jag helt hänsynslöst tog bort med en sopkvast... förlåt alla spindlar men jag vill faktiskt inte ha spindelnät på mina nytvättade kläder... På jobbet har vi en bok som är väldigt populär hos barnen just nu som heter Dumma mygga! (Man får inte säga dumma! kommenterar de snabbt efter man läser dumma... vilket händer varje uppslag...) i den boken får alla små kryp såsom myggor, getingar, bärfisar mm ge sina försvarstal varför de gör som de gör dvs bitas, stickas osv... Ikväll läser nog spindelmor för sina spindelbarn Dumma människa! där vi ger vårt försvarstal om varför vi brutalt gör sönder deras hem...


Spindelnät är ändå rätt fascinerande...

No comments: