Sunday, August 10, 2008

telefonterror

Vi har en fast telefon som de flesta har. Alltså, ett hemnummer, sitter fast i sladd gör den ju inte.. daaah det måste ju vara trådlöst... Men det är inte så många som ringer på hemnumret. Till och med min pappa ringer mig på mobilen (oftast i alla fall). Om det nu är någon som ringer så är det nummer som är totalt okända för oss. Ett 08-nummer envisas med att ringa i stort sett varje dag. Det tillhör ett telemarketing företag som tydligen vill ha tag i oss. När vi varit ute någonstans så är det ofta det där 08-numret som visas som missat samtal. Men om vi nu är hemma när de ringer och vi svarar så är det ingen i andra änden. Vad vill de här 08-orna egentligen? Varför ringer de om de ändå inte är där? På sistone har ett 019-nummer börjat dyka upp också. Det numret är inte listat på eniro. De har alltid lyckats ringa när vi inte är hemma. Vad vill de? Idag tog jag tag i saken att anmäla vårat nummer till Nix, det har vi pratat om att göra men har aldrig blivit av. Men när man ringt Nix så måste man ringa om igen om två dagar för att verkligen bekräfta att man vill vara med där. Jag fattar inte riktigt den grejen. Varför vill någon, egentligen, bli uppringd av massa jobbiga försäljare? Och om man nu skulle mot förmodan anmäla sig till Nix och sen ångrar sig och tänker att man saknar de där påstridiga personerna eller springa till telefonen för att svara när det inte är någon i andra änden kan man inte bara ringa Nix igen för att avanmälsa sig? Är det helt kört om man nu anmält sig, det går inte att trycka undo på någon knapp där borta på Nix-kontoret? Jag får nu snällt vänta två dagar och ringa igen. Om jag nu kommer ihåg det vill säga...

No comments: