Friday, August 29, 2008

hektisk vecka

Då var det fredag igen. Denna veckan har det varit fullt upp, aktiviteter varje kväll så nu känns det otroligt skönt att bara vara hemma. Niclas är på After work så jag har en kväll för mig själv och det är rätt skönt. Ska kanske kolla på nån film senare eller om det går nåt bra på TV.

Hektisk vecka var det som sagt... Måndagen började som vanligt, upp och till jobbet. Vi gjorde "astronautövningar" med barnen (vi har projekt Rymden just nu). Jag kände mig lite konstig och väldigt kissnödig hela dagen... sen började det göra ont.. shite urinvägsinfektion! På kvällen var det inbokat sminkkurs som jag, AK, Helena, Maria och Pia skulle gå på. Innan den fick jag jaga hälsokostaffär för att köpa nåt som skulle hjälpa. Sminkkursen var rolig och intressant. En väldigt trevlig tjej på Make Up Store lotsade oss genom sminkdjungeln och vi köpte alla en massa grejer så det bidde dyyyrt...

Tisdagen var en vanlig jobbdag. När jag skulle åka hem stod Pernilla och Petra och väntade vid centralen för att följa med hem. Där väntade Maria och vi hade "Linslus-träff". Vi jobbade ihop en sommar på Linslusen på Liseberg. Det var roligt!

Onsdag hade vi återigen astronaut-övningar med den andra gruppen. Det är lite yngre barn i den gruppen där turtagning inte är det mest självklara... det kräver en del arbete från oss pedagoger...puh. På kvällen hade vi APT (arbetsplatsträff) och träffade alla i vår enhet. Bland annat fick jag och Anna fick visa hur vi jobbar med digital portfolio. Mötet var klart 19.30 och då var man rätt slut...

Torsdag jobbade jag sent, dvs jag stängde förskolan 18.30 och sen bar det iväg till Babar där jag, AK, Helena och Pia träffas (nästan) varje torsdag för att vara med i deras pubquiz. Pia kunde tyvärr inte vara med denna gång. Vi vann inte men det är ju att ha roligt och träffas som räknas... tror jag... haha! Det var en partytorsdag visade det sig för det var fullt i baren och inte ens hälften var intresserade av quizet vilket är ganska tråkigt för då är det svårt att höra vad Mike (the quizmaster) säger... Det var min vecka det.

Den jäkla infektionen försvann lite under tisdagen men kom tillbaka så idag blev det besök till farbror doktorn och få antibiotika... så kan det gå.

2 comments:

Unknown said...

Shit, vi är verkligen pensionärer... Vi kanske ska gå på bingo nästa vecka istället? :)

kajsamaria said...

ja vi tänkte köra stavgång och bingolotto på söndag (helena o jag) ska du med :D