Tuesday, May 19, 2009

dålig uppdatering

Nu har jag varit lite slö på sista tiden att uppdatera vad som händer och fötter. Men jag har inte varit slö när det gäller t ex trädgårdsarbete. Landet har utökats från ca 1m x 1m till 1m x 2,5m! Inte dåligt!

En förkylning har härjat i min kropp men jag har varit envisare och snart är den bortmotad! Jag trotsade och klarade förra veckan på jobbet utan att bli sjuk. Vi hade temaavslutning också med cirkusföreställning inför alla föräldrarna så det var ju liksom inte läge att bli sjuk...

Men helgen var ju lite tuff, lördagen hade jag ju bestämt mig att landet skulle fixas! Jag hade redan grävt bort gräset där jag ville utöka, det skulle ju "bara" sättas upp kant och köras dit jord. Niclas fick hjälpa till och kanten blev satt och tack vare snälla svärföräldrar som har en stor jordhög på tomten så fixades jord också. Svärfar har ganska många skottkärror så vi lassade tre kärror med jord nere hos dem, lastade sedan på dem på ett släp och körde upp til loss. Denna vända fick vi göra en gång till så det blev sammanlagt sex kärror med jord. Sen satte jag mina smultronplantor, som jag börjar misstänka är jordgubbar när jag tittar närmare på bladen... (funderar på hur kass är jag att veta nånting om plantor?! Jag skyller på Plantagen som hade alla smultron -och jordgubbsplantor huller om buller!) och de fem potatisarna som jag hade förgrott! Lite rädisfrön och salladsfrön åkte också ner i jorden. Så nu är det bara att vänta på det gröna att pluppa upp ur jorden!

Det "nya" livet har börjat också med kvällspromenader igen!

2 comments:

AnnaLena said...

Det kanske är "Smulgubbar"? Finns blandning också.

Dåligt att ha huller om buller tycker jag, man kan ju faktiskt vilja veta vad för sorts gubbar man köper med ju. Finns ju massor av olika! Många vill ju ha några med tidig och några med sen frukt t.ex...

kajsamaria said...

det var väl nåt andra sortering eller nåt kanske jag fick tag i då... tänkte inte alls på att det finns olika sorter... jag såg då inga namn eller nåt när jag tog dem. hoppas det blir nåt på plantorna ialla fall!