Wednesday, May 6, 2009

hemma igen

Ja, nu har vi ju varit hemma ett par dagar redan, har bara inte viljat fatta det tror jag. Det var ju verkligen paradiset vi var i... Även om det alltid är skönt att vara hemma så är det ju måsten och plikter man har här som man bara har struntat i nu. Jobb, räkningar, laga mat... ja allt...

Mycket hade hänt i trädgården när vi kom hem. Pionerna som bara stack upp pyttelite är nu mellan 20-40 cm höga. Rabarberna ser ut som rabarber och inte små aliens som föds ur gräsmattan. Gräset hade växt så mycket att när man stod barfota i det så försvann tårna... Vi har allt hunnit pyssla lite i trädgården. Niclas klippte gräset (väldigt skönt att komma hem, jobba en dag sen var det tredagars helg...) jag grävde ut landet så det är lite större nu. Har varit lite sen med sånt så jag har inte satt något än.. så det blir nog inte färskpotatis till midsommar men den som väntar på nåt gott... Jag måste skaffa jordskydd, så inte jorden faller ut i gräsmattan och jag måste jag mera jord också för den delen. Det är ju riktigt roligt att pyssla och planera.

Nu gäller det bara att komma in i hemmarutiner... man blir lite slapp efter att blivit serverad mat i två veckor, tre-rätters varje kväll... vem ska nu ta hand om disken? undrar vi och tittar uppgivet på varann...

2 comments:

Thomas said...

Ibland är de så tråkigt att komma hem:)Skulle va riktigt skönt att kunna resa när som helst och vart som helst, men det kanske inte skulle bli samma njutning då som när man går och längtar ett år eller så.

Unknown said...

Ja uscha. Tyckte det räckte att åka till Värmland över helgen för att komma hem och känna sig less... Blä! Men men, det är ju bara två månader till semester, alltid nåt :D.