Monday, May 25, 2009

tips från coachen

Jag har ett par egna coachar när det gäller trädgård som jag brukar fråga när det är något jag funderar över. En av dem är svärfar, han kan det mesta om det man äter. Alltså, hur man sätter potatis och annat på bästa sätt. Dit hör också fruktträd naturligvis. På hans inrådan har jag ikväll grävt runt våra äppelträd(?) för att få bort gräset (läs mossa när det gäller vår matta...) som tydligen kan ta för mycket näring så trädet inte får. Förhoppningsvis så blir träden jublande glada nu och sprätter iväg i väldig fart och ger oss massa frukt. Problemet är ju att jag inte riktigt är säker på att det är äpple... Förra året fick vi ingenting på dem och det kan ju bero på de elaka rådjuren som luskar omkring i skymningen... Därför ska jag nu gå ut med några CD-skivor och hänga upp, det ska tydligen avskräcka dem... hmmmm... undrar vad som är bäst? Gammal skiva med 90-tals musik eller en gammal skiva med Windows 95...?

1 comment:

Thomas said...

Visst är det roligt när man hittar nåt annat att använda gamla skit-skivor till:)