Monday, June 30, 2008

en söndag i arbetskläder

Vad gör en husägare på en söndag? Jo, man tar hand om trädgården. Niclas klippte gräset i lördags och igår söndag så körde han med trimmer runt alla kanter och hörn vi har. Det är ganska många kanter och hörn i vår trädgård. Själv låg jag på knä vid vår rabatt. Jag rensade bort ogräs och snyggade till! Jag önskar jag hade tagit ett före-kort men det kom jag inte på förrän det var försent men bilden på skottkärran vittnar om att det var en hel del som åkte! Jag KANTSKAR till och med gräset så det blev en jämnare kant mellan gräs och rabatt. Nu har nog alla som känner mig för hjärtstillestånd och undrar om det är sant... Vi tyckte vi hade köpt ett hus med ganska lätt trädgård att sköta... jo tjena...







Lånade skottkärra av svärföräldrarna



Fint blev det!

4 comments:

Unknown said...

Du är så huslig! Eller Rabattlig kanske man ska säga. Grymt impad är jag!

AnnaLena said...

Tips från coachen: rabattkanter i trä finns på rulle som man gräver ner en bit. Till rabatten rekommenderar jag ett rejält lager täckbark runt själva växterna, ev med täckduk underst. Alt. marktäckande växter (ex kryptimjan, Vinca o dyl) som också gör att ogräset inte kommer igenom lika lätt. :D

kajsamaria said...

bra med tips men det extra roliga är faktiskt att jag tänkt på just de grejerna :D både rabattkant och täckbark. det har varit täckbark i rabatten innan men inte så underhållet så det har regnat bort/tagits bort under åren. när du kommer hit, annalena, kan du hjälpa mig o greja ;)

Unknown said...

Jag tänkte också precis föreslå det :D