Saturday, June 7, 2008

jag la rabarber på lite rabarber

Jag ska ta lite kort nu har jag tänkt på mitt land bl a för att visa vad jag lyckats med! Det växer så det knakar och idag smakade jag den första rädisan, den smakade så gott! Jag plockade även lite sallad till frukost som vi hade på macka. Mums! Igår var jag och Helena på Blomsterlandet och drog VISA-kort... det blev plantor för nästan 500 för mig. Jag har nog inte fattat än att jag köper plantor... till mig själv! Det blev en tomatplanta ialla fall som jag har planterat i en kruka ikväll. Så köpte jag även rabarber... nu är bara frågan var ska jag sätta den. Har gått runt huset ett par varv, ropade på Niclas och gick ett varv med honom men kan inte riktigt bestämma oss. Jag tror jag måste googla på var som är bäst att sätta rabarber. Kunde ju frågat på Blomsterlandet men av nån anledning gjorde jag inte det... Fick veta av tjejerna på jobbet att man inte ska skörda den första året så det har jag koll på ialla fall! Men rabarber är ju nåt som ska finnas där och då vill jag hitta den optimala platsen så att säga... Så den för stå en natt till i sin kruka så kanske jag får en uppenbarelse i natt var den ska stå. Jag köpte även plantor att ha inne och jag sa till mig själv att jag nu skulle komma ihåg vad jag köpte men icke sa nicke... varför lär jag mig aldrig att skriva upp saker? Jag är nog världens glömskaste människa och det är väl just därför jag glömmer att skriva upp sånt jag ska komma ihåg...

Kort på härligheterna kommer inom kort, om jag kommer ihåg vill säga...

No comments: