Sunday, June 29, 2008

mystiska ting i min trädgård

Häromdagen så hittade vi mystiska saker på pinnar i trädgården. De stod som om de hade blivit nerstuckna av någon mänsklig varelse. Eller är det något som kommit från en annan dimension? Min största gissning är att mina föräldrar som var här i veckan har varit och köpt tingen och stuckit ner dem och sedan tyckt att det var jätteroligt att inte säga något om det. De väntar förmodligen fortfarande på reaktion.

Men vad är de då till? Vi gissar att det är pinnar som man använder till att stötta upp rangliga växter med, har vi rätt? Min mamma tycker om söta saker och att smycka trädgården med olika saker. Likadant svärmor. Jag tror det är deras generations grejer... Vill jag själv ha blåa bollar, fågelbad eller trädgårdstomtar? Njae... men tack mamma och pappa för sakerna på pinnar, de kommer nog tjäna sitt syfte med att stötta upp rangliga växter. Tror inte de behövs i Ölandstoks-häcken de nu är istuckna i.

No comments: