Monday, June 23, 2008

rastlösa föräldrar

Att roa sina föräldrar när man är sjuk. Det är en tuff uppgift. Jag har åkt på en dunderförkylning så allt jag gör är att hostar och snuvar. Har sovit nu lite under dagen så nu är jag väl hyfsat pigg en liten stund. Pappa har tagit deras hund, Theo, och gått till mina svärföräldrar som bor i början av samma gata som vi. Mamma ligger på soffan med en pocketbok. Hon har redan idag fållat mina köksdukar som från början var en panelgardin som jag klippt av på mitten. Hon har lagat lunch till oss och sen diskat bort. Sen har hon strukit skjortor åt pappa som vi tvättade igår. Båda två har hunnit med en sväng ner till centrum och gått ett varv där med. Jag pratade lite med Niclas på msn och han kom ju på att de kan gå ut och gräva ner rabarberna... som fortfarande står i sin kruka ute på altanen! Perfekt! Men nu "roar" de ju sig på egen hand så jag får spela rabarberkortet nästa gång de undrar vad de ska göra.


De planterar sig tydligen inte sig själva när man väl köpt dem.

1 comment:

Unknown said...

yo! är du sjuk igen? stackare! kommer du aldrig vänja dig vid alla barnbaciller? :) jag skriver uppsats... faen, vilken tid det tar. men nu ser jag ljuset! ja det tror jag det :) kram