Monday, September 29, 2008

En arbetsdag i trädgården

Igår åkte arbetshandskarna på och lövräfsan fram. Jag räfsade en stor del av gräsmattan som var täckt med löv och barr. Har både björk, ek och andra lövträd på och nära tomten. Även stora tallar som kastar barr och kottar omkring sig... Niclas gav sig på att fälla vår lilla ek som vi pratat om att ta bort. Sågen vi äger är en IKEA-såg man köper för 50 kronor för att säga av hyllplan... den använde vi för att fälla trädet. Inte den bästa sågen men man får ta vad man har... Det gick i alla fall och eken är borta från sin plats. Nu står där en fånig liten stubbe som vi får ta bort en annan dag. Efter vår arbetsdag bytte vi om och gick gatan ner till Niclas föräldrar och fick middag. Andbröst och potatisgratäng. Huuuuuur gott som helst! På kvällen började mina armar att verka... jag är inte riktigt van vid rörelserna man numera gör hemma t ex räfsa löv. Hade sån värk att jag var tvungen att smörja in mig med Zon värksalva... Dags att hårdträna nu va?

Paus i lövräfsandet

1 comment:

Anonymous said...

Vad duktiga ni är!
Trädgårdsarbete är ju värsta träningspasset. Dessutom är det ju roligt när man håller på, så man märker inte att man blir trött.
Hur gick det med de mystiska spåren? Visade Olle, han gissar på grävling.