Monday, October 13, 2008

Det ska vi fira...

Har ni också undrat vad det är för folk som sätter ut en notis i tidningen om att de fyller år? Man har funderat om de själva ringer upp tidningen och säger att de minsann vill visa hela världen (nåja, lokalt där man nu råkar bo...) att de faktiskt fyller år, jämt dessutom! Några gör säkert detta, andra har "roliga" vänner som ringer åt en och en del för de får, såsom jag, ett brev hem i brevlådan där det står grattis inför den stora dagen och man ombeds att skicka in info om sig själv och gärna foto så sätter de in en notis alldeles gratis! Och har man ingen bild som man tycker passar är man välkommen till redaktionen så tar de en bild där, också gratis. De som är så här generösa där jag bor är Kungsbacka tidning och Norra Halland och jag som inte ens bor i Halland... omåttligt generöst tycker jag.... men jag tror inte jag åker till redaktionen för att ta en bild.. jag kommer inte heller sätta ut någon notis så jag kan som det står i brevet jag fått hem: "Om du inte vill ha din födelsedag publicerad hos oss, så kan du lungt riva itu den här lilla trycksaken" Puh! Jag kan lungt riva itu den... för det måste man tydligen göra, kanske pappret annars lockar till sig någon lättlurad penna och skriver i blanketten åt mig och skickar iväg sig själv? Hjälp... bäst jag gör som det står och river itu "den lilla trycksaken"...

No comments: