Monday, October 6, 2008

sist!!!

Jag, AK, Helena och Pia brukar ses en gång i veckan för att vara med på pubquiz på Babar. Nu har vi bytt ställe, men med samma quiz master, nämligen till Danilo (SF Bergakungens restaurang & bar). Det är bara filmfrågor och det brukar ju gå bra då bl a jag har en förmåga att komma ihåg namn på skådespelare och citat och sådant. Lika så mina lagkamrater. Vi kompletterar varann väldigt bra där. Men idag var det bara fyra stycken lag... jag kände mig väldigt självsäker och tänkte att detta tar vi idag! Vi kom SIST!!! 17 poäng av 25! Låter inte så dåligt i sig men det är nog det sämsta vi haft... Mike, quiz master, var snäll nog och presenterade oss FÖRLORARE med att vi faktiskt brukar vinna hans andra quiz (på Babar) det var ju snällt av honom då det var rätt länge sedan vi vann det quizet... Men som förlorare vinner man nötter så vi fick smaska på en liten skål chilinötter istället för att glänsa med presentkort på 500 riksdaler som vinsten är om man kammar hem film quizet...

2 comments:

Unknown said...

Ja, det var verkligen förnedrande... Knappt värt nötterna! Men på måndag, då jäklar anåda (hur f-n stavas det?!). Ha en bra helg!

kajsamaria said...

gaaaaah det är hockey på måndag så jag kommer inte vara med och banka skiten ur de andra lagen... jag kan vara med på sms ;D det är frölunda -brynäs... jobbigt... :)