Sunday, October 5, 2008

trött i benen

Efter gårdagens städdag så är jag väldigt trött i benen idag... Jag och Helena tog på oss jobbet att plocka sly efter röjsåg. Det blev väldigt mycket knäböj och gå fram och tillbaka... Vi fick hälsat på ett par grannar i alla fall.

Efter väl förtjänt jobb gick jag och Niclas hem och slog på bastun och satt där en lång stund och svettades. Vi hade planerat mat, fläskfilén var framtagen ur frysen men när Niclas öppnade förpackningen fick han en väldigt otrevlig lukt i näsan... Fläskfilén var dålig! Hua hua... jag ryser när jag tänker på hur den luktade! Det måste ha varit hål i påsen innan vi fryst den eller nåt. Vet inte men dåligt luktade den! Det var bara att slänga. Efter mycket dividerande blev det köpmat för vi visste inte vad vi ville göra eller hur, hungern gjorde sig påmind och det är väl bara då jag och Niclas egentligen börjar småbråka med varandra. När vi är hungriga... så det var bara att köpa hem mat. Sen var vi snälla igen!
Vi hade inte klarat oss länge i Expedition Robinson...

No comments: