Friday, June 12, 2009

Det är svenska flaggans dag...

... och den enda som sjunger det är jag...Jag firar nationaldagen idag, jajamen! Vi har fått en dag kompensationsledigt, eftersom 6 juni låg på en lördag iår, som vi fått tagit ut när det passar och det passade mig perfekt att ta ut den dagen idag så alltså måste det vara nationaldag för mig idag! Vi har firat med att åka staden runt på olika ärenden bl a köpt ny trimmer som är uppladdningsbar, Niclas tröttnade på att ha en med sladd och dra runt hela gården. Vi har varit på Plantagen och köpte bärnät och sen på en outlet som säljer fatboy sittsäckar lite billigare men de hade ingen svart. Vi vill ha en till svart till biorummet som för övrigt börjar se ut som ett riktigt biorum! Vi har fått upp mattan på väggarna nu så det är riktigt mörkt och fint.

Resten av vår nationaldag kommer nog spenderas nere i biorummet och sedan blir det färska räkor till middag, lite festligt ska det vara också!
Flaggan i topp!

2 comments:

Unknown said...

Min nationaldag infaller den 2 juli i år, mycket praktiskt då jag ska på Arvikafestivalen då :) Nu förstår jag ju varför du var uppe så sent igår om du var ledig! Har du kollat Skatan än då? Jag ska göra det i helgen, idag har jag varit på väg i säng en timme nu, men fastnade lite i en dålig svensk film som jag dessutom sett förut. Sånt kan bara hända en fredag när man egentligen bara vill sova.

AnnaLena said...

Har du tagit bussen ner till stan i nya byxor, nya skor å? Är du lite full och luktar gott?? Annars är det ingen riktig svenska flaggans dag... ^^