Monday, November 10, 2008

Mera innehåll

Så var det bara en... blogg alltså. Inläggen flöt ändå liksom ihop på nåt vis så det är lika bra att skriva allt på samma ställe.

Idag är jag hemma p g a nackvärk. Inte kul alls. Fick det natten mellan torsdag och fredag förra veckan men tog det lungt och under helgen har det känts bättre. Så igår tokstädade vi och lagade mat i flera timmar + bak och det var förmodligen det som utlöste det igen. Jag vaknade i natt av att det gjorde så ont så jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Somna om var det inget tal om. Upp och vanka lite runt runt i huset. Till slut tog jag två Panodil och la mig igen och lyckades somna till slut. Klockan ringde klockan 6 men jag kände ganska fort att det var inte läge att åka till jobbet... så nu sitter jag här. Har fått tid hos svärmors sjukgymnast/massör imorgon.

Jo, det blev rulltårta igår till efterrätt. Första gången jag gav mig på detta och det blev riktigt bra. Fick massor av beröm från svärföräldrarna. Receptet på rulltårta tog jag från Leilas bok A piece of cake. Du hittar även receptet här. Jag hade hallon i frysen som jag gjorde sylt av och smaksatte tårtan med. Hallonsylt är så fantastiskt gott. Själva middagen bestod av gulaschsoppa och grekiskt lantbröd. Kan jag bli mera huslig? Jo, jag gjorde faktiskt äpplemos i veckan... det är husligpoäng...


Jag fejkar också ibland...

No comments: