Tuesday, November 11, 2008

Nackspärr

Det blev domen hos sjukgymnasten idag. Han klämde, kände, lyfte och sträckte men kan inget göra. Det är bara att låta det gå över av sig själv. Jahapp... om det inte gjort det om två veckor måste jag tillbaka... men det ska jag göra ändå för han kunde utforma ett träningsprogram åt mig så jag kan träna upp nacken och alla de där musklerna. Jag har inte så starka muskler... ett barn (3½ år) sa till mig förra veckan när jag berättade om att jag skulle få massage (som blev inställt och sen fick jag nackspärr...):
- Men, Kajsa, du har ju inga muskler! Jag har jättestarka muskler (pojken spänner sig så han blir alldeles röd i ansiktet och ser otroligt nöjd ut efteråt...) Vad säger man?

Muskler blir ett konstigt ord när man sagt det flera gånger.. eller läser det om och om igen... muskler, muskler, muskler...

No comments: