Sunday, September 13, 2009

Det var väl på tiden...

Denna tid som alltid verkar springa fortare än jag själv. Jag har ju önskat att tiden ska gå fort nu i höst just för jag ska byta jobb och nu står jag framme vid den tiden jag längtat efter. Jag har en vecka kvar på mitt gamla jobb nu. Egentligen skulle det vara två och en halv men en ny ska anställas och jag kan gå. Känns helt otroligt skönt att äntligen får börja på det nya och starta om. Men det är lite vemodigt också. Lämna alla man känner, alla kollegor och alla underbara barn. Det är barnen jag kommer sakna mest känns det som. Kollegorna man kommit nära kan man ju ha kontakt med ändå fast man inte jobbar ihop men barnen lämnar jag ju nu. Konstigt.

Mamma har varit här! Förra helgen kom min lilla söta mamma och hälsade på oss och vi hade roliga dagar. Vi pratade och pysslade. Annars har tiden gått som vanligt. Jobba, hemma, sova. Fast jag har tagit tag i min träning äntligen också förstås. Jag har börjat på poweryoga! Underbart! Har bara gått en gång ännu men det känns som en bra träning för mig.
Idag är det skördetid. Jag har plockat äpplena som kommit på vårt äppelträd som verkligen har vuxit så det knakat denna sommar! Förra året kom det inga men i år är det en famn full ungefär. Vi vet inte vad det är för sort så är det någon som är väldigt duktig på att se vad det är för sort får man gärna lämna en kommentar!


Blir en och annan äppelpaj och kanske lite äppelmuffins av dessa

No comments: