Thursday, September 24, 2009

mycket jobb

Då har nästan hela första jobbveckan gått på nya jobbet! Förra veckan var det jag som visade runt, visste allt och kunde svara på varenda oklar grej när jag lotsade tjejen som ska ta över mitt jobb på det gamla stället. Nu är det jag som är som hon... alltså helt vilse och vet inte mycket om vart saker och ting finns i huset och blandar ihop barnen till förtret! Har ett par stycken dubletter (ex två stycken Kalle, ingen heter dock just Kalle... sekretess om jag får be!) så är det några som jag tycker heter nånting heeeeelt annat! Flickan ser ju inte ut som sitt namn för bövelen! Så jag säger fel... men sånt är livet... Barnen är duktiga på att rätta.. lite för duktiga ibland... - Men frööööööken, hon heter ju inte det hon heter ju [censur]! Men det går bra. Jag börjar komma in i de nya rutinerna och jag ser än så länge bara fördelar med att jobba sex personal i ett arbetslag istället för tre... Klart det är tänker den som läser detta, men det är ju faktiskt många fler barn då också... Jag gillar verligen det nya jobbet! Jag gillar gården väääldigt mycket! Den är så fin och så genomtänkt!

Imorgon kväll har jag bjudit hem de gamla kollegorna på en liten middag och det blir nog lite vin också. Det ska bli kul att höra hur det är i huset och hur saknad jag är... haha! Svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst...

1 comment:

Vickan said...

Lycka till med nya jobbet! Det är lite kämpigt första dagarna... jag vet hur det är... började nytt jobb i tisdags!