Thursday, March 5, 2009

nostalgi

För ett tag sedan fick jag ett brev på posten av min pappa och i kuvertet låg bara en liten bok. Jag kunde inte låta bli att skratta lite när jag såg den för det var en bok som jag gjort för mååååånga år sedan... Det står inget datum i den så jag vet inte riktigt vilket år jag gjort den... Men det borde väl vara lågstadiet.



Framsidan av boken...










Den handlar om Nisse och Misse, jag blandar namnen genom hela boken så man vet inte ritkigt vem som är vem egentligen. Historien börjar på ett sätt och slutar på ett helt annat också... frågan är om det var meningen som en följetong eller om jag helt enkelt ångrade mig efterhand angående hur historien skulle sluta... Nisse och Misse verkar vara någon sorts av små troll som fnissar "hihi" i varje pratbubbla.

3 comments:

Thomas said...

Ljuva nostalgi....Det är så roligt att titta på saker man gjort när man var liten. Är det live grupper på saturn? För då är det tillåtet att känna sig "gammal".

kajsamaria said...

näe... sist vi var där var väl för 5 år sen o vakten frågade med tryck på vad: vad gör ni här? jag lovar att vi var äldre än han också... efter det har vi inte gått dit mera... men synthklubben som hålls på storan verkar lovande.. ska gå dit mera :D

Maria said...

vilken söt! det är roligt när man hittar saker man gjorde som barn.

Gjorde ett helt projekt om mina barnteckningar när jag läste smide. Otroligt kul. Upptäckte att jag väldigt ofta gav strålarna på solen rosetter?!