Saturday, March 28, 2009

sorgemiddag är ändå en god middag

Som det ser ut i hockeyn nu blir det en sorgemiddag och inte festmiddag så här på lördagskvällen. Mannen svär väldigt mycket framför TV:n...

Min smarta vän Helena har gett mig tips om hur självaste Gordon Ramsay gör när han skär avocado... han delar nämligen avocadon direkt i skalet och sen skedar upp den... vips så har man färdigskuren avocado utan kladd på skärbrädan... det är därför han är stjärnkock och inte jag... Nu är det säkert nån av er som läser och tänker Ha! vet jag väl, har jag gjort innan Gordie visade hela världen det i TV... det stuntar jag i, jag är glad att jag vet det nu, och ingen gillar skrytmånsar så det så.



smart är detta!








Avocadon ingår i denna härliga pastasallad med dinkelpasta tillsammans med bladspenat, rostade pinjenötter och pumpakärnor, champinjoner och soltorkade tomtater... i ugnen står chevrespäckad fläskfilé inlindad i bacon.

No comments: