Sunday, January 11, 2009

Ett lik i skogen

Idag är det mystiskt mörk ute. Jag trodde det var mitt i natten när jag vaknade men efter att kollat klockan var den halv nio... Det ligger ett tungt molntäcke över himlen som täcker i stort sett allt ljus. Mannen sover fortfarande och jag har satt mig med hörlurar för att lyssna på Harry Potter - the Chamber of Secrets. Pendlingen till jobbet kommer vara mycket mera uthärdligt nu när jag kan ladda telefonen med Harry!

Julgranen är strippad från sina kulor, glitter och ljus men den kom aldrig ut igår. Den står kvar lite sorglig och naken i vardagsrummet och väntar sitt öde, att kastas i skogen bakom vårt hus. Väldigt smidigt med egen bit av skog på tomten där man kan dumpa julgranslik och ha trädgårdskompost. Vår tomt är rätt rolig, det är så man skulle vilja vara tio år igen och utforska den på ett sätt som bara ett barn kan . Första gången vi var på visning på huset och gick runt på baksidan såg jag möjligheter med kojor och allt man kan göra i en skogsdunge full med olika träd att klättra i, buskar att gömma sig i osv... I somras var båda mina bröder här med sina barn men ingen av dem ville leka i skogen eller hade idéer på att bygga kojor. Vårt biorum i källaren var mycket mera intressant än gamla träd...

2 comments:

Anonymous said...

Det låter verkligen som det skulle passa med våggardiner i ditt burspråk. Har ni ett stort hus på 244 kvadratmeter. Gud så härligt! Det hade jag gärna också haft.

Vad kul att du hittade till mig så jag kunde hitta till dig.

Ha en skön söndag.

Kram

Thomas said...

Vad konstigt, biorum regerar:) Dagens barn och ungdomar leker inte på samma sätt som vi gjorde när vi va liten. Ni får hade så bra så länge, hälsa Niclas