Saturday, January 10, 2009

Harry Potter & julgransplundring

Idag har jag haft en väldigt produktiv dag hittills... eller inte. Jag har suttit och löst korsord i tidningen Knep & Knåp som jag fick prenumeration på av svärföräldrarna. Samtidigt har jag lyssnat på första boken om Harry Potter, uppläst av Stephen Fry. Niclas har lyssnat igenom alla böckerna och är nu inne på sista och jag fick också ett sug efter att "läsa" om böckerna. I en timme har jag tänkt stänga av för att göra annat, som att plocka undan julen men den är ju så bra så det är svårt att sluta! Första boken är snart avklarad nu men jag har ju sex böcker till att se framemot, även om jag läst dem alla en gång...

Julen ska som sagt plockas ut idag. Granen har hållt förvånandsvärt bra trots vår glömska att vattna regelbundet... Hur man nu kan glömma bort att vattna ett stort träd man har inomhus som man ser varje dag...? Fast julen är slut köpte vi julskinka igår! In i ugnen och det luktade precis som 23 december igen... Idag har jag skurit upp den med hjälp av skärmaskin vi lånat av Niclas föräldrar. Snacka om poäng man får för det va? Göra julskinka och dela upp i porttionsförpackningar till smörgåsmat...

1 comment:

Maria said...

Lyssnade på alla Potterböckerna när jag var sjuk i höstas. Stephen Fry är SÅ BÄST!!