Sunday, January 25, 2009

this and that...

Så var helgen över och inte har det blivit städat nånting! Men bäddat rent och tvättat en massa + vikt en sjuhelsikes massa kläder, rullat ihop strumpbollar osv...

Idag har vi varit gifta en månad *wohoo* så det firade vi lite med att gå ut och äta söndagsmiddag och sedan bio. Middagen blev på ett litet pastaställe på Södra vägen som heter Vino Pasta Due (det finns en Vino Pasta Tre men jag har inte sett ettan...). Det var väldigt lite folk och under en kort stund var vi faktiskt de enda gästerna. När vi började vara klara började det dock ramla in en hel del så resturangen fylldes ganska fort... bra ibland med tidig middag.

Till förrätt åt vi carpaccio på kalv och det var otroligt gott! Det riktigt smälte i munnen!


Sen blev det olika pastarätter för oss. Niclas åt en pasta med kalv och gräddig sås (mums!) och jag tog en med bl a mozzarella, serranoskinka och mera, också mums!

Jag har aldrig varit något fan av tiramisu men jag har ju börjat uppskatta kaffe mer och mer... men då ska det vara fint kaffe! Inte nåt vanligt tråk brygg a la Gevalia utan riktiga nymalda bönor med stuns i! Ja, så tiramisu ingick i söndagsmenyn och oj... vad gott! Den hade i och för sig inte någon stark kaffesmak, säkert för lite enligt vissa men perfekt tyckte jag! Oj oj oj... '
Killen som jobbade i servisen var uppmärksam, trevlig och tipsade oss om de populäraste pastarätterna och småpratade lagom mycket. Hit kommer vi med all säkerhet gå igen! 235 spänn tog de för en trerätters söndagsmeny.
Bion då? Vi såg Mammut av Lukas Moodysson. Riktigt bra tyckte jag. Ögonen tårades på ett par ställen men man mådde ändå ganska bra efteråt. Är man bra förälder när man jobbar i stort sett hela tiden och måste ha en nanny, men ändå älskar sitt barn så det gör ont, är man bra förälder om man lämnar sina barn i hemlandet hos mormor och vara ifrån dem för att ta hand om någon annans barn för att tjäna pengar till familjen hemma?

No comments: