Thursday, January 29, 2009

Nytt körkort!

För ett par dagar sedan fick jag avi med mitt nya körkort att hämta på posten. Det har inte blivit av att jag har hämtat det för jag har inte haft tid/bil för att åka till deras krångliga ställe i Mölndal för att hämta det! Jaja... tänkte jag skulle ta med mig det idag så kunde jag åka förbi efter jobbet, för idag har jag bil. Hittade inte avin imorse!!! Panik! Tiden gick så jag fick åka utan det. Kom nyss hem och letade igen... hittar fortfarande inte avin... efter lite svärord och mycket letande i vårt otroligt pappersorganiserade hem (NOT!) fick jag för mig att kolla på nattygsbordet... jojomensan, där låg det och hånade mig... varför varför varför har jag lagt en avi där?! Nu har jag hittat det i alla fall och ska åka iväg för att hämta det. Kom dock på att det är ju nytt efternamn på körkortet så de kommer säkert bråka med mig om att det itne står det på det gamla osv... moment 22... du måste ha ett körkort med rätt namn för att få det nya med det nya namnet... omöjligt ju. Men så kom jag på att jag fått registerutdrag från Skatteverket på att jag har nytt namn och kan ha med mig pappret som bevis tills jag bytit ut allt. Höll inte på att hitta det heller... vad är det med mig?! Men jag var helt enkelt för snabb att leta... det låg där det borde. Puh!

No comments: