Tuesday, February 24, 2009

40 dagar till påsk

Ugnen är på och det står små bullar på jäsning. Det är ju fettisdag och då ska man väl äta semlor? Jag testar att göra lite nyttigare semlor, GI-semlor. Efter att vänner har börjat med GI har vi smittats lite och drar ner lite på kolhydrater. Semlorna jag gör är med dinkelmjöl och receptet har jag hittat här. Jag har inte flytande Hermesetas hemma.... så det blev väl inte så GI för jag tog i lite vanligt vitt socker... Snart, förhoppningsvis, slutar Niclas att jobba så ska jag åka in till stan och hämta honom. Inspelningsvecka så då blir det jobba jobba jobba för honom.

Efter snöfallet i lördags och snöskyffelinköpet i söndags är uppfarten skottad. Men det är ju nåt med snö här... det smälter bort, fort. Sen är vädergudarna lustiga och låter det frysa sen... haha... man kan ju hålla sig för skratt. Så det är rätt så halt... på vår uppfart, trappen och vägarna i allmänhet (som de inte saltar vill säga). Men eftersom det är slutet på vintersäsongen var snöskyfflen (heter det skyffel, en sån man puttar liksom?) nedsatt till halva priset! Killen i affären ville tydligen inte sälja för han ifrågasatte vårt köp eftersom det var plusgrader ute och snön ändå höll på att försvinna... håll tyst och sälj och var glad tänkte jag, men sa inget.

2 comments:

AnnaLena said...

Snö-åka säger vi iaf... Men jag är ju från Runemo så lyssna inte på mig! ^^

Anonymous said...

Kolla på Fiskars hemsida, så ser du skillnaden mellan snöspadar, skyfflar och snöraka som jag tror ni skaffat ??
Snöåka eller snösläde är väl för stort =)för ert snöfall

Lyckliga ni-snart har ni snödroppar i trädgården

Mammut