Sunday, February 22, 2009

jag ser det snöar...

Nu har det verkligen kommit snö. Det är så typiskt. Nu när det börjar bli ljusare och våren känns inte alltför långt borta, då kommer snön till göteborgsområdet... Vi var på födelsedagskala/melodifestivalsammankomst igår kväll och det fullkomligt vräkte ner. Så det var lite slirigt att köra hem men det gick. Väl hemma körde vi dock fast en liten stund... på uppfarten. Det är nästan två decimeter snö här. Jaja alla mina norrländska vänner och familj det är inte mycket men här är det det... så jag är glad att få se lite snö fast jag längtar till våren. Men uppskjutandet att köpa en snöskyffel känns inte så genomtänkt nu... vi får nog ta oss iväg och köpa oss en så vi kan få upp bilen till garaget. Jag kommer väl få åka på att skotta för jag var emot köpet av en åkgräsklippare/liten snöplog i somras med motivering att det är bara gamla och de som har något kroppshinder som får ha sånna...

2 comments:

Thomas said...

Ställdes spårvagnarna in nu när det blev snökaos;) Vi fick lite snö vi också i går och i natt, inte mycket några cm bara. Men det är skönt med en riktig vinter äntligen och inte sånt där slask och regn som det varit i några år.

kajsamaria said...

det var säkert mycket förseningar ja :) vet inte hur det var med det eftersom vi åkte bil i lördags... o söndags också...