Saturday, February 28, 2009

Syverkstad

Idag har jag tagit tag i tyget, jag köpte för ett par dagar sedan, för att få nya köksgardiner. Innan jul hade jag de som satt uppe sen de förra ägarna bodde här och förmodlligen satt de där redan när de köpte huset... De var inte så hemska, vita med nåt slags spetsmönster på. Men inte något jag ville behålla.. till jul köpte jag fina gardiner på Indiska som har suttit där tills idag! Japp, jag har haft julgardinerna uppe till nu. Sista februari. Men de hade ialla fall inte tomtar och annat juligt på sig, de var "bara" röda med lite mönster på. Men nu äntligen, har jag fått upp nya efter att ha mätt, klippt, nålat och sytt utan ett enda misstag! Har inte ens behövt använda sprätten.. wohoo! Det är väl inget proffsjobb, jag är inte proffs heller, men jag är nöjd!



Burspråk är jättefint, men så svårt att hitta fina gardiner till!







Närbild på det fina mönstret, IKEA Stockholm.

2 comments:

Maria said...

Jättesnyggt!

Anonymous said...

Lina på linjen: Jättefina gardiner!
Men skymtar man inte lite snö i trädgården, minsann?!