Friday, February 13, 2009

Djur på besök

Att se rådjur hemma på tomten har blivit en vana nu. Tydligen varnar de för vildsvin nu i trakterna. Det har jag mindre lust att stöta på på morgonen, då jag går genom skogen med min ficklampa när jag ska till bussen... Tror i och för sig de är mer rädd för mig men ändå. För att bevisa norrlänningar (känn dig träffad, Lina!) som inte tror på att vi har någon snö här nere så ber jag att få presentera djurspår i snön på vår uppfart:




hare







rådjur

3 comments:

AnnaLena said...

Brukar man inte se de långa baktassarna på harspår?

kajsamaria said...

hemma på vår gata i stan.. där har inte hararna långa baktassar :D hihi... det är nog olika tror jag... har sett vissa utan långa spår o som dessa, bara trampdynorna liksom.. kanske beror på hur mycket snö det är o om de sjunker ner lite liksom... detta är ju på ett tunt snötäcke.. typ 1 cm.. :D

Anonymous said...

Lina på linjen. Jag tror att ni har fältharar i Göteborg. I Hälsingland har vi skogsharar, kanske därför spåren är olika. Eller så har hararna i Göteborg allvädersstövlar. I gore-tex. I Hälsingland har de skoterstövlar.