Friday, February 6, 2009

en sjukdomsvecka senare...

Då var det fredag... igen. Men denna vecka har inte gått fort och har inte varit trevlig alls. Pang sa det i fredagskväll en stund efter jag hade den smarriga dubbeldejten i soffan... Influensa! Jajamen, det är inget man önskar till helgen precis.. inte till vardagar heller för den delen... Jag har legat i stort sett hela veckan. Jag är begåvad med att inte kunna sova när jag är sjuk... inte alls bra det! Så jag har sovit alldeles för lite på nätterna och fördsök att sova på dagen misslyckas oftast också... så jag har sett mycket crap på TV såsom gamla 80-tals serier på TV4 guld och TV4 komedi, Martha Stewart show, försökt sett ett avsnitt av DOOL (Days of our Lives) som jag följde för en evighet sen.... Det hade hänt en massa men ändå inget, klarade faktiskt inte av det ens utan bytte kanal. Amerikanska TV-kocken Rachael Ray är ganska underhållande dock, hon lagar mycket rolig mat och är rolig att se på. Oprah handlar bara om sjukdomar eller annat tråkigt så det gick bort. Mycket film har det blivit också... gått igenom Star Wars IV, V och VI... + massa TV-filmer som gått på Canal +...
Nu är det mest snörvel och hosta kvar och jag räknar kallt med att bli av med skiten nu under denna helg så jag är frisk och fit for fight igen nästa vecka...

Snart kommer Lina på linjen hit och hälsar på, så det är väldigt bra att det inte är denna fredagen jag blir sjuk... ska bli jättekul att se henne igen! Det är alldeles för långt till Hälsingland ibland...

2 comments:

AnnaLena said...

Usch, vad tråkigt med sjuka! Hoppas du frisknar till under helgen! Jojo, så går det när man lyxar sig med glass... ^^

Anonymous said...

Lina på linjen:
Tack för i går, kalaskul att träffas ju. Snart börjar schlagerfesten.