Thursday, February 19, 2009

härliga 80-tal

Efter en dag på jobbet som clown (bokstavligt talat... vi startade vårt cirkus-tema idag), tre timmar på banken för att prata pensionssparande, amorteringar mm kopplar jag av i soffan framför TV:n och TV4 Guld. Just nu går 80-tals serien Hotellet. Kanke inte lika känd som Falcon Crest, Dynastin och så klart Dallas var men ändå en serie från det glada 80-talet med axelvaddar och väldigt mycket lipgloss... Jag minns att jag sett delar från denna serie, förmodligen i slutet då den slutade gå -88 och jag var fascinerad över detta hotell där det verkade väldigt glamoröst, alltid spännande gäster, mystiska grejer som pågick, hunkar till män och vackra kvinnor... Det görs helt enkelt inte serier som det gjordes på 80-talet... för nog är det fortfarande fascinerande över serien där personalen är som en stor lycklig familj och har de två obligatoriska svarta skådelspelarna (en man och en kvinna... de komemr förmodligen få ihop det...) det är mystiska gäster och intriger. Jag gillar det!

No comments: