Wednesday, July 1, 2009

blodbrist nu?



Samma blomma jag fotograferat innan men nu helt utblommad... I början var alla blommor helt rosa men nu är de mera vita. Vadan detta? För lite vatten, för mycket sol? Det är det enda jag kan komma på, eller blir de så efter ett tag? Kommer inte ihåg hur de uppförde sig förra året...

Jaha, tre arbetsdagar kvar innan semestern, men det blir två för mig för jag är hemma idag. Fick åka från jobbet igår med akut näsblod, det forsade ur båda näsborrarna och höll på i över 20 minuter i två omgångar så jag blev dålig och yr. Niclas kom och hämtade mig, fick åka till Mölndals sjukhus. Där stoppade läkaren upp enorma bomullstussar med bedövning för att sedan pensla på något medel som skulle få kärlen att läka. Men det gick icke. Då började det blöda igen så det blev att ta fram det tunga artelleriet... en bedövningsspruta i vardera näsborre och sen en brännmanick som brände ihop kärlen. Otäckt ljud... och lukt! Sen fick jag gå i fyra timmar med nya bomullstussar för läkningen. Fick restriktioner på att att inte lyfta, inte böja mig framåt, inte anstränga mig för mycket osv och jobbar man på förskola lyftar man en del, man böjer sig framåt mm... så det blev bara att vara hemma idag!

No comments: