Wednesday, July 8, 2009

pysseldag

Så då var äntligen hobbyrummet klart! Det är lite "lull-lull" kvar men i det stora hela är det fääärdigt! Det var helt vitt innan och nu ta daa:


Visst är det tjusiga cirklar jag gjort. Listerna är inte ditsatta än för de ska bytas ut...






En del av väggen i rummet är skjutdörrar för bakom där gömmer sig pannan. Det är vita skjutdörrar som vi dekorerat lite nu:


Jag gillar!







Dagen har också spenderats på tippen i två vändor... äntligen är tallen som Niclas sågade ner för ett tag sedan bortforslad! Bra att svärfar har släp...

5 comments:

Robert said...

Hej!
Googlade en massa om gnuttar och kom till Er sida.
Måste bara fråga om ni har den blekaste aning om Gnuttfabriken finns kvar och om man kan köpa ett Gnuttgosedjur, är i skriande behov av en sån. Trevlig sommar!

kajsamaria said...

Hej Robert,
Nej, gnuttfabriken finns inte kvar, den lades ner efter bara ett par år och detta var i början på 90-talet. Var man kan köpa gnuttar nu vet jag inte men jag skulle tipsa om att försöka gå på Lars Mortimer himself :) Han är listad i telefonkatalogen. Det var hans fru som stod för den mesta gnuttproduktionen har jag för mig... Men som sagt, har ingen aning om de fortfarande görs!
lycka till o meddela gärna hur det gick :)
mvh

AnnaLena said...

Va fint det blev!!! Jag sitter här med nyfixade naglar inför lördagen och grubblar på vad jag ska ta med mig. :o) Längtar efter er!!!

Vickan said...

Finfint blev det!!!

Anonymous said...

Lina på linjen: Gnutt-Kajsa!