Tuesday, July 21, 2009

luktar ko eller är det pengar?

Mina kläder luktar ko. Har varit och hälsat på min kompis Birgitta, hennes man Robert och deras två härliga ungar. De har ganska nyligen tagit över Birgittas föräldragård och blivit bönder! Tufft! Vi fikade och pratade och kollade på nyfödd kalv. Jag tog inga bilder av någon anledning som jag ångrar lite nu, kalvar är ju rätt söta. Kompis Anna med fästman och bonusdotter var också med och bonusdottern ville gärna vara kvar och sommarjobba hos Birgitta och ta hand om kalvar. I bilen tillbaka försökte hon övertala sin far att köpa gård... Jag tyckte de kunde skicka upp henne till Birgitta när det var dags för gymnasiestudier och då kunde hon gå på jordbruksgymnasiet här och bo hos Birgitta. Anna tyckte hon inte skulle flytta hemifrån när hon var 16... - Ska jag vara tyst nu? frågade jag...- Ja! fick jag som svar... Jag flyttade nämligen när jag var 16½ hemifrån och föräldrarna tyckte tydligen inte jag skulle sätta idéer i huvudet på deras 10-åring... hehe... Vi får väl se...

-Det luktar pengar! sa kompis-bönderna när jag växte upp när det luktade koskit...

No comments: