Friday, July 31, 2009

hemlig present

Igår fick jag sms av posten/ICA att jag hade ett paket att hämta! Oj vad spännande! Efter lite ärenden till bl a IKEA åkte vi och hämtade paketet. Avsändaren outade sig själv genom att skicka ett sms för at berätta att det var på väg: mamma. Detta var i paketet:


Ett hjärta att hänga ute och ha en blomma eller ljuslykta i. Jag hade redan en slags "bur" för just blomma eller ljuslykta men har nu bytt ut den mot presenten istället. Mamma var tydligen så förtjust i den så hon hade köpt två till sig själv! Den är inköpt på
Vackert hem. Tack mamma för presenten!



På IKEA skulle jag köpa pennlådor på magnet... och en list att sätta ovanför skrivbordet för att förvara alla mina pennor och saxar och sånt... Men delar av sortimentet hade utgått och det fick bli gråa pennlådor istället för svarta (gör iofs inget) men istället för en list blev det en STOR magnettavla och det visade sig var nog bättre för mig för nu kan jag sätta grejer på den med magneter också. Min storebror Anders hade de svarta lådorna med lister hos honom och det var så smart så jag tänkte göra lika men det blev som sagt lite olika ändå... så här:



En vit stor magnettavla med smarta lådor. Blev superbra tycker jag!






Snart får vi besök av AnnaLena och Thomas. U2 är i stan och det ska vi gå på imorgon. Nu känns det som vi valt helt rätt dag att gå på... idag blåser det och har regnat större delen av dagen och imorgon utlovas sol... vi får väl se...

2 comments:

Unknown said...

Freaky! Jag fick också ett paket igår som jag inte visste vem det var ifrån. Var Johanna som brännt allt våra bilder från semestern plus en tröja jag skulle få ärva av henne, najs!
Ser ju onekligen ut som bättre konsertväder idag än igår, synd bara att ni inte kunde komma hit och rocka loss men det kommer fler fester! Ha det så ball ikväll!

Maria said...

Vilken fin present! ska bli kul att se den med lite grejer i också. :)