Friday, July 24, 2009

skönt att vara hemma x 2

Idag har jag suttit i bilen hela långa dagen. Kört hem från Hälsingeskogarna och var hemma för drygt två timmar sedan. Det gick ganska segt, mycket trafik, inte som när jag körde upp precis... då startade jag halv fem på morgonen och såg knappt en bil förrän jag var i Stockholm... Som sagt, nu är jag hemma igen och fyllt kylen med 4 kg korv (!) när jag är i Hälsingland måste jag handla med mig korv från Tillmans chark i Bollnäs. Godaste korven i stada och landet...

Det har varit kul att varit uppe i landet en sväng. Det var två år sedan sist...

I Bollnäs köpte jag ett par masaiskor eller vad de heter... AnnaLena har introducerat dem till mig. Testade hennes och sen gick vi en sväng på stan och jag köpte mig ett par. Efter att ha suttit hela dagen i bilen tänkte jag att det vore ju skönt med en promenad och testa mina nya skor! Sagt och gjort. Jag knallade iväg och det var ju så skönt att gå så jag fortsatte och fortsatte...det skulle jag inte gjort. Nya skor ska man gå korta sträckor med i början. Ialla fall jag... Tjipp så fick jag ju skoskav efter att ha gått i ca 20 minuter.... Jag har nåt fel på mina fötter tror jag... Skorna sitter som ett smäck runt hela foten, utom just lite i hälen, så är alla skor på mig... Så det glappar lite, men jag tänkte att det går nog bra denna gång. Trodde jag ja... jaha, det var bara att ta av sig skorna, konstatera begynnelsen på en liten blåsa och sen gå barfota hem.. Det tog lite längre tid än 20 minuter och inte så jätteskönt när asfalten var knögglig asfalt... Men jag försökte tänka positivt och tänkte att vägen åtminstone är varm! Solen skiner nämligen här nere på västkusten, vilken den knappt gjort på hela veckan uppe i Hälingland... Nu är jag hemma efter den "sköna" promenaden och konstaterar åter igen att det är skönt att vara hemma!

No comments: