Friday, July 17, 2009

halvtid

Nu är det ungefär halvtid på semestern. Jag vet... inte bra att räkna ner eller upp eller åt nåt håll men det är ju det. Två veckor har gått, två veckor kvar. Men det känns som längre än två veckor! Vi har haft fullt upp de senaste 14 dagar sen. Haft bröllopsfest (vilken blev väldigt lyckad och var väldigt skoj!) och haft mina två bröder här med familjer vilket inneburit tre extra vuxna i huset och fem barn. Fullt upp minsann!

Men idag är jag ensam hemma. Niclas är och shoppar med en kompis (wow... vad tvärtom allt kändes helt plötsligt... hehe) och jag stannade hemma och jag bara är. Grejat lite i trädgården har jag precis gjort, bl a kollat till våra fruktträd som vi planterade igår. Vi gick från två äppelträd till att numera vara ägare av tre äppelträd, ett körsbärsträd och ett plommonträd! Bröllopspresenter från brorsorna & co och kompisar. Vi har satt träden som i en cirkel, tänkte sen när träden blir stora att det blir ett litet lummigt kryp-in där. Vi hoppas det blir bra ialla fall!



Jag tog kort på ett av de "gamla" träden som har frukt






Nya lilla körsbärsträdet bar också lite frukt!





Riktig lantis har riktigt lantiga foppatofflor! (Läste någonstans att Foppa inte längre vill bli förknippad med tofflorna... kunde han tänkt på innan för, face it, de kommer alltid heta foppatofflor vare sig de är fejk eller äkta...)

2 comments:

Maria said...

tack för senast. det var SKITKUL!! :D

Mysigt att plantera träden som ni gjorde. Blir perfekt picknickställe senare.

Kan du inte lägga upp en bild på skålen du gjorde på fruhippan? Jag har ju inte sett den. men hört mycket om den.... :)

kajsamaria said...

sure thing! kommer i slutet av veckan, är i hälsingland just nu :)