Friday, December 5, 2008

håll i gång!

Två nätter av nästintill ingen sömn har jag gått igenom nu. Vet inte varför jag inte sovit, har bara inte kunnat somna... men när jag väl lyckats är har det så klart bara varit ca 2 timmar kvar till uppstigning så när klockan ringt har jag bara velat kasta den i väggen eller nåt... Men för att inte få helt konstiga sovtider håller jag mig vaken nu fast jag är supertrött... Då gäller det att hålla igång! Jag hoppade t o m över rasten på jobbet för att om jag skulle satt mig ner och vilat hade jag väl inte tagit mig upp sen... Så istället för att sluta kl 14 kunde jag gå 13.30. Gjorde ärenden åt Niclas på väg hem och gjorde en snabb sväng in på IKEA för att köpa gardinstång till köksfönstret. Kollade på gardiner för att komplettera de jag redan har men hittade inget av intresse... Väl hemma har jag inte putsat fönster som jag skulle men jag har satt upp gardinstång och gardin!
Nu aktiverar jag mig med att baka. Eller typ baka... jag gör marängfudge! Hittade ett recept via Aftonbladet på nåt vis och jag tänkte att det där måste jag testa! Så nu kokar den knäckliknande röran på spisen, jag har vispat äggvitor och vaniljsocker hårt. Själva "degen" eller vad ska kalla den sen ska man rulla i hasselnötter, valnötter eller kakfyllning enligt receptet. Efter lite letande i skåpen hittade jag hasselnötter. Men jag funderar på vad som är kakfyllning...? Har jag vaniljkrän i min kaka, ska jag rulla den i det då? Väldigt knepigt... Finns det något på affären i förpackning som heter kakfyllning? Vad är det?

2 comments:

AnnaLena said...

Jag brukar ha fläsk i ugnspannkaka, så rulla den i fläsk du! *snilleblixt*

Anonymous said...

Hi Hi AnnaLena! Det var kul! Morsig som jag är det måste väl menas syltade apelsin-skal eller hackade nötter eller sån kak- fyllning. Heter nog faktiskt så. Finns i små påsar bland kak-bak-smak tillbehören.
Mammut