Wednesday, December 3, 2008

Oops!

AnnaLena kommenterade på mitt förra inlägg att det kan vara farligt att bada när man har feber. Jag har i och för sig inte feber men känner ändå att det kanske var bra jag bestämde mig för att duscha... (intressesmurfen hoppar upp och ner frenetiskt nu...) AnnaLena är en väldigt praktisk kompis. Hon kan i stort sett allt om kroppen, sjukdomar och besvär. Är det något jag undrar över ringer jag alltid henne. Vet hon inte svaret på min fråga, vet hon vart jag ska vända mig för att få svar. Väldigt praktiskt. Så är hon väldigt rolig, snäll, tuff och en massa andra saker också. Synd bara att du bor så långt bort!

Jag har nu tagit ner köksgardinen som hängt där sedan de förra ägarna till huset... förmodligen har de hängt där sen huset byggdes (vi är tredje ägarna). Det var inte bara att ta ner för de hade skruvat fast gardinerna i fästena och det blev lite pilligt att ta ner. Men nu ville jag ju sätta upp nya gardiner men bestämde mig för att inte ha de där fula gamla vita tråkiga stängerna så jag måste till IKEA och köpa nya... å nej, stackars mig... (eller inte...)

Att göra på fredag:
-Putsa fönster (i synnerhet köksfönstren på utsidan, insidan tog jag ikväll)
-Köpa gardinstänger
-Köpa gardiner (att komplettera de jag redan har)
-Just ja... jobba lite först... men slutar klockan 14!

3 comments:

AnnaLena said...

*blir nästan rörd till tårar* Det är ju DU som flyttat långt bort ju... :o)

Kommer ni hit nåt i jul/nyår förresten? Jag har glömt att fråga det flera ggr nu..

kajsamaria said...

nope.... vi blir här hemma... mor o far kommer ner istället.

Anonymous said...

oj har ni skaffat hus å.. va fint d såg ut att vara i badrummet iaf..:) bubbel å allt heh..
jaja annalena beukar ju uppdatera mig om allt men hus d måste ja eller hon ha glömt haha skoj iaf!
kramkrma