Wednesday, December 17, 2008

trilla hit och trilla dit

Ikväll har jag bestämt mig för att göra köttbullar. Man rullar inte köttbullar, man trillar... undrar varför det heter så?

Irritationsmoment idag: preciiiiis innan tåget skulle in till Lindome station så stoppar tåget för att det står ett tåg framför med fel på loket... det gör så att jag missar bussen som tar mig sista biten hem till mig... Då är det skönt att bo på samma gata som svärföräldarna som man kan ringa och be snällt att komma och hämta stackars mig... de är bäst i världen på att vara svärföräldrar :)

4 comments:

AnnaLena said...

Jag har RULLAT köttbullar iaf... på 1,5 kg köttfärs O__o

kajsamaria said...

jag gjorde bara på 800 gram... men det räcker för oss till julbordet :D

AnnaLena said...

Ja det hade det nog gjort för oss med, men Alex älskar mammas köttbullar så det kan vara bra att ha i frysen. "Utsökt" sa han till och med, klipsk kille det där... ^^

Unknown said...

Verkar vara en trend det där med tåget. Loket gick sönder på tåget i torsdagsmorse så jag blev 1 timme och 40 minuter sen till jobbet, heja SJ. :)