Wednesday, December 3, 2008

Ja se det snöar...

Ja, det snöade faktiskt idag... men inte så mycket och inte så länge. Det fastnade inte ens nån snö på marken, inte blev det nån på bild heller för när jag väl kom på att jag skulle ta kort så hade det slutat. Istället tog jag kort på fina blommor som jag fick igår av mannen som jobbar och sliter sent in på kvällarna (Niclas, för er som inte fattade det).



Visst är de fina?







Pappa ringde igår och sa att jag bara skriver om mat här. Ja, äta bör man annars dör man. Ikväll kokar det köttsoppa på spisen och till det har jag ett jättebra vintips (eller inte...) En flaska vitt Blå Katten från 1998... Det är en flaska Niclas hade i fönstret när vi blev tillsammans (2003) och som han förmodligen haft där sen 1998... och av någon anledning blev det aldrig slängt. Inte ens när jag flyttade in och tog över hushållet och tog bort allt jag tyckte var fult... bland annat den flaskan... hehe... hängde upp gardiner (- Vadå, jag har ju rullgardin...?) och annat kvinnligt... Jo, av någon outgrundlig andledning blev flaskan t o m nedpackad och fraktad hit till huset! Men ikväll har innehållet sett sitt öde, rakt ner i vasken och flaskan är lagd i återvinningslådan. Häpp!


So long, katten...

No comments: